Reklama i promocja
Działalność gospodarcza agencji reklamowych i PR opiera się przede wszystkim na zróżnicowanych umowach cywilnoprawnych - umowach zlecenia i o dzieło. Obok typowych aspektów prawa zobowiązań profesjonalny obrót wymusza również uwzględnianie bardziej szczegółowych regulacji dotyczących prawa autorskiego, dóbr osobistych lub zakazów wynikających z przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Kancelaria prawna w Lublinie zapewnia pomoc prawną w konsultowaniu i przygotowywaniu przeróżnych umów z omawianego zakresu, co obejmuje przede wszystkim :
- umowy sponsoringowe - szczegółowo warunkujące zasady i wymogi współpracy w przedmiocie zabezpieczenia interesów sponsora,
- umowy o dzieło, w tym porozumienia dotyczące przeniesienia lub korzystania z praw autorskich do utworów, w szczególności utworów audiowizualnych, umowy producenckie - muzyczne i filmowe oraz umowy dotyczące artystycznych wykonań,
- kierunkowe umowy darowizny - jako pośredniej formy promocji i budowania wizerunku,
- opracowywanie regulaminów i zasad promocji lub konkursów, w tym konkursy z nagrodami przeznaczonymi dla konsumentów,
- szeregu umów z podwykonawcami i umowy o pracę, w zakresie reklam i produkcji muzycznej, graficznej, audiowizualnej, multimedialnej i internetowej,
- umowy dotyczące organizacji wydarzeń - w tym umowy najmu, umowy z wykonawcami.